Zit je in twijfel hoe je door Nieuw-Zeeland gaat reizen? Of je dat met het openbaar vervoer gaat doen, liftend of toch met een auto of camper? Wij raden je sterk aan om te gaan voor die laatste optie. Niet omdat we die andere opties zo goed hebben getest maar omdat het je veel voordelen geeft waardoor je nog meer van Nieuw-Zeeland gaat zien. Dit is trouwens geen simpel vooroordeel, we baseren dit op onze eigen ervaringen en die van andere reizigers die we onderweg zijn tegen gekomen.
Met eigen vervoer zie je meer
Het grootste voordeel van eigen vervoer in Nieuw-Zeeland is dat je alles zelf in de hand hebt. Wil jij naar die waterval? Dan rij je naar die waterval. Hetzelfde geldt voor dat verlaten strand. Ben je afhankelijk van het openbaar vervoer (en de hop-on hop-off bussen) of ga je liftend door Nieuw-Zeeland? Dan heb je zelf die controle niet meer. Je moet hopen dat je in de buurt komt om vervolgens zelf het laatste stuk af te leggen. Natuurlijk worden de toeristische plekken langs de weg aangedaan, maar Nieuw-Zeeland heeft meer bezienswaardigheden. We hebben deze frustraties zelf meegemaakt in Australië, we konden zo vaak als we wilden de bus op- en afstappen. Uiteindelijk kan dit alleen op de route van de bus, dus midden in steden of dorpen. Leuk als je dan tien kilometer verderop een toffe spot hebt gevonden, zie er maar te komen.
Wij Reizen In Nieuw-Zeeland
Nieuw-Zeeland heeft flinke indruk op ons gemaakt en heeft onze liefde voor reizen aangewakkerd. In zes maanden zijn we verliefd geworden op het land en haar inwoners. Omdat je niet elk jaar naar de andere kant van de wereld vliegt, vind je hier alle informatie om de reis van je leven te maken in Nieuw-Zeeland.
Lars, Dasja & Ninja reizen in Brutus (camper) over de wereld. We laten je graag meegenieten maar helpen je nog liever verder met jouw reisvoorbereiding. Volg onze sociale kanalen, het blog of schrijf je in voor de nieuwsbrief.






























2 reacties
anto
Leuk! Ik ga eind 2017 voor de derde keer naar Nieuw-Zeeland en reisde vorige keren met een huurauto. Omdat ik deze keer iets van 4 maanden ga blijven, wil ik een campertje kopen denk ik. Die FB groep is inderdaad handig trouwens, hou hem goed in de gaten om te zien wat het ongeveer kost …
Dasja
Ha Anto, Dat is een goed vooruitzicht! Een eigen camper of busje is zo een heerlijk gevoel. Het is vooral even goed opletten van wie je hem koopt en of er nog een WOF (een APK) opzit. Er staan namelijk genoeg handelaartjes tussen die het enkel voor het geld doen. Ook voor diesels gelden aparte regels. Hier lees je er alles over. Hopelijk vind je de ideale camper/bus voor je rondreis! Veel plezier alvast.